Ga direct naar de content

Beheerder Groen

Solliciteer uiterlijk donderdag 26 september
plaatsWijk bij Duurstedelooptijd36 uursalaris3.167 - 4.537 vervaldatumAl gesloten

Beheerder Groen (36 uur)

Wat is er nou mooier dan bij te dragen aan een fijne, groene en duurzame leefomgeving voor de inwoners van Wijk bij Duurstede? Zet jij je graag in voor mooie vakken met sierheesters, hagen, gazon en kleurrijk bermgras en een goed verzorgde bomenstructuur in woonwijken, lanen en in de parken? Heb jij naast groene vingers ook een groen hart en zie jij het als een uitdaging om alle onderdelen van het groenbeheer goed op elkaar af te stemmen? Word dan onze Beheerder Groen!

Zo maak jij het verschil

Jij bent het eerste aanspreekpunt voor de uitvoering van al het groenonderhoud. Jij beheert meerdere onderhoudscontracten voor het maaien van bermen en gazons en onkruidbestrijding en je zorgt ervoor dat de beplanting voldoet aan de afgesproken beeldkwaliteit. Hiervoor maak je gebruik van aannemers en zet je onze eigen buitendienst en toezichthouder in.

Jij kan goed het overzicht bewaren en zorgt ervoor dat de buitendienst goed samenwerkt met de aannemers en dat ze elkaar aanvullen. Dit doe je in het subteam Groen dat bestaat uit onze Toezichthouder Groen, de Beheerder Spelen en begraafplaatsen en een Beheeradviseur Groen die de grote projecten en het beleid voor zijn rekening neemt.

Dit ga je doen

Als Beheerder Groen heb je de volgende werkzaamheden:

  • Jij zorgt voor een goed onderhouden groenareaal volgens de vastgestelde beeldkwaliteit B;
  • Je zorgt voor het actueel en accuraat houden van het groen areaal in ons beheersysteem Obsurv;
  • Je draagt zorg voor de voorbereiding en uitvoering van kleine projecten, zoals renovaties van beplantingen en grasvegetaties en stemt dit integraal af met de andere beheerders en beheeradviseur.
  • Je stelt de korte termijn-jaarplanning op, maakt inhoudelijke keuzes voor de onderhoudsbestekken en stemt de werkzaamheden van de buitendienst af;
  • Je vervult de rol van projectleider/directievoerder op de meerjarige reguliere onderhoudsbestekken zoals het maaibestek (bermen/watergangen), groenonderhoud en reiniging, en het bomenbestek. Hierbij word je ondersteund door de Toezichthouder.  Je coördineert het laten opstellen/vervaardigen van bestek en tekeningen zelf;
  • Samen met de Coördinator buitendienst zorg jij voor de werkvoorraad van de buitendienst en de correcte kwaliteit van uitvoering. Hierbij maak je gebruik van ons beheersysteem Obsurv, ArcGIS online, Apptimize en onze werkomschrijvingen met IMAG-normen. Deze systemen zijn al gedeeltelijk ingevoerd, maar zullen de komende jaren verder worden uitgerold en geborgd in het team;
  • Je denkt mee met de inwoners en participeert in werkgroepen met bijvoorbeeld verenigingen die betrokken zijn bij de openbare ruimte. Jij weegt de verschillende belangen en wensen goed af en vertaalt deze naar een technisch goed uitvoerbaar project;
  • Je adviseert inhoudelijk bij bijvoorbeeld beleidsplannen over natuur, klimaat, duurzaamheid en biodiversiteit;
  • Je zorgt voor de budgetbewaking en het halen van je planning en je legt secuur en dagelijks alle informatie vast in de systemen met betrekking tot de onderhoudsbestekken, projecten en meldingen.
  • Jij zorgt samen met onze Medewerker ondersteuning voor de afhandeling van meldingen en verzoeken en verstrekt informatie over groenonderhoud aan de bewoners op bijvoorbeeld social media, website of met info-graphics;
  • Je koppelt de eindresultaten van inspecties en toezicht en schouwresultaten 1x per jaar terug aan de Beheeradviseur en/of bestuur en geeft hier waar nodig inhoudelijke onderbouwing.

Ons aanbod

  • Afhankelijk van je ervaring en opleiding bieden wij een salaris tussen € 3.167 en maximaal € 4.537 bruto per maand op basis van een fulltime-functie van 36 uur (schaal 9);
  • Boven op je salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%
  • Je kunt zelf kiezen of je bijvoorbeeld extra vakantiedagen koopt of dat je het budget uit laat betalen;  
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof, een reiskosten- en/of thuiswerkvergoeding en een eenmalige tegemoetkoming in de kosten voor de inrichting van je thuiswerkplek. We zorgen voor een laptop en smartphone zodat je goed locatie-onafhankelijk kunt werken;
  • Veel opleidingsmogelijkheden; we denken met je mee en investeren graag in jou en jouw ontwikkeling;
  • Na een arbeidsovereenkomst voor een jaar bekijken we samen of we dit omzetten naar onbepaalde tijd;
  • Je werkt in een kleine, dynamische organisatie met korte lijnen, betrokken collega’s en een goede werksfeer;
  • Je kunt je uren flexibel indelen en gedeeltelijk thuiswerken. We werken tenminste 40% van onze tijd op de gemeentewerf en/of in het Huis van de Gemeente, beiden op loopafstand van het gezellige centrum van Wijk bij Duurstede. Er is voldoende mogelijkheid tot onbetaald parkeren.

Dit ben jij

Je hebt bij voorkeur al beheerervaring in het groen. Je hebt een relevante opleiding op Mbo+/Hbo niveau of je hebt aantoonbaar dat werk- en denkniveau.

Je staat stevig in je schoenen, een beetje weerstand is een uitdaging voor jou, en jij kunt snel schakelen tussen de onderwerpen.

Je bent gewend aan het werken met onderhoudscontracten, directievoering, toezichthouden of uitvoering van cultuurtechnische werkzaamheden.

Competenties die wij bij deze functie vinden passen zijn: communicatieve en digitale vaardigheden, prioriteiten stellen, duidelijkheid kunnen geven en resultaatgerichtheid.

Voldoe jij niet helemaal aan dit plaatje, maar ben jij er wel van overtuigd dat jij onze organisatie kunt versterken als Beheerder Groen? Geef dan aan in je motivatie waarom dat zo is!

Dit zijn wij: Groot genoeg om klein te blijven  

Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. Onze omvang zien we als voordeel. Want werken voor deze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet mét en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om ook andere talenten in te zetten. Het is denken én doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar.

Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collega’s over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.

Dit zijn je collega’s

Samen met 150 collega’s, het college, de gemeenteraad, de Wijkse samenleving en de partners in de regio werk je aan de opgaven van de gemeente Wijk bij Duurstede. De functie van beheerder speelterreinen en begraafplaatsen maakt onderdeel uit van Team Beheer Openbare Ruimte (BOR). De 35 medewerkers zijn werkzaam op de gemeentewerf/milieustraat en in het Huis van de Gemeente. Team BOR houdt zich bezig met het beleid, onderhoud, toezicht en uitvoering op het gebied van de openbare ruimte. Het team is onderverdeeld in kolommen met elk een eigen specialiteit, zoals wegen en verkeer, groen, water en riolering en afval en reiniging. Onderling wordt uiteraard integraal samengewerkt en afgestemd. Het team bestaat uit betrokken medewerkers, de sfeer is informeel en no-nonsense. Jij werkt intensief samen met de andere drie Beheerders en legt inhoudelijk verantwoording af aan de Beheeradviseur Groen.

Informeren & solliciteren

Kom jij onze organisatie versterken? We zijn benieuwd naar jou! Upload je motivatie en cv via de sollicitatieknop https://vacatures.one/28853. Dit kan tot en met woensdag 18 oktober 2023. Het kennismakingsgesprek staat gepland op woensdagochtend 25 oktober. Heb je inhoudelijke vragen? Bel of mail met Patrick van der Linden, teamleider BOR, via p.vanderlinden@wijkbijduurstede.nl of 06 - 18345603 Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Mail dan met personeel-en-organisatie@wijkbijduurstede.nl.


Delen? Ja, graag!

 Elke sollicitatie behandelen wij volgens de NVP-sollicitatiecode Anoniem solliciteren behoort tot de mogelijkheden

 

Delen:

Reageer vandaag

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Patrick van der Linden van Gemeente Wijk bij Duurstede

Gerelateerde vacatures

Over de organisatie

Gemeente Wijk bij Duurstede logo
Adres
Karel de Grotestraat 30
3962 CL Wijk bij Duurstede